Brev:
Skyr til barn på 3 1/2 år
15. juni 2014
Alder:
3 år, 6 mdr.
Skyr til barn på 3 1/2 år
Kære Helen.
Herhjemme er vi rigtig glade for skyr. Vi spiser det som youghurt dvs. vi tager skyr og blender det med banan. Vores søn på 3 ½ år får skyr blendet med en banan med i børnehave som yoghurt, dette ca 3 gange om ugen, og derudover får ban skyr blended med banan og mælk som smoothie, når vi om morgenen har lidt travlt og der ikke er tid til havregrød.
Vi har indtil nu tænkt, at det var jo godt det vi gjorde, at hans yoghurt var uden sukker osv. men så sagde en bekendt at børn ikke måtte få særlig meget skyr og noget med nyresten eller galdesten.
Vi håber derfor du kan vejlede os således vi gør det rigtige mht skyr.
Venlig hilsen
B